
Gästföreläsning: Utforska förhållandet mellan kund- och medarbetarlojalitet
Frukostföreläsning i samarbete med Netigate.
Nöjda medarbetare = nöjda kunder. Vilken är länken mellan dina medarbetare och dina kunder? Och varför är det avgörande för att nå affärsmål och tillväxt?
Onsdagen den 19 januari klockan 8.00–9.00 kommer Netigates CMO, Sophie Hedestad, att utforska sambandet mellan medarbetarlojalitet och kundnöjdhet.
Hon visar hur företag kan använda länken mellan medarbetare och kunder för att öka sin tillväxt. Företag gör ofta misstaget att separera medarbetarresan från kundresan. Att detta hanteras i två olika avdelningar som inte lär sig av varandra. Sophie kommer förklara varför detta arbetssätt måste förändras och hur man kan använda olika mätverktyg och metoder för att revolutionera sin verksamhet.
Seminariet arrangeras och leds av Sophie Hedestad, Chief Marketing Officer på Netigate.
Seminariet sänds live via Microsoft Teams och anmälan krävs för deltagande.
Om Netigate:
Netigate hjälper företag runtom i världen att samla in feedback från medarbetare och kunder. På det sättet förstår företaget personerna som är viktigast för bolagets framgång och kan skapa bättre upplevelse för både medarbetare och kunder. Företag som använder Netigate har nöjdare medarbetare och lojalare kunder.
Om Sophie:
Sophie Hedestad jobbar idag som Chief Marketing Officer på SaaS-företaget Netigate. Netigate säljer sin software till framförallt HR-chefer och Sophie har de senaste åren utvecklat ett stort intresse inom just HR-tech.
Hon har en gedigen erfarenhet av att jobba inom marknadsföring, försäljning, ledarskap och kommunikation i IT-branschen. Sophie jobbar i en global miljö med ett internationellt nätverk och har de senaste trenderna från Silicon Valley och andra tech-miljöer runtom i världen.
Sophie har arbetat med digitalt förändringsarbete i näringslivet sedan 2011. 2016 förutspådde hon Donald Trumps valvinst genom att analysera stora mängder data på sociala medier, även 2020 tippade Sophie att Joe Biden skulle vinna valet med hjälp av data från opinionsmätningar och sociala medier.
