Omstartskommissionen - Idéer för ett starkare Sverige Rapport 17 aug 2020 Omstartskommissionen består av landets ledande experter inom sina respektive fält. Uppdraget är att analysera svåra utmaningar och lämna konkreta förslag till reformer inom tio viktiga områden. I den här boken presenteras kommissionens idéer för ett starkare Sverige.
Global Stockholm Rapport 16 nov 2015 Profiling the capital region's international competitiveness and connections.
Huvudstad för huvudkontor Rapport 21 dec 2015 I Stockholm finns många av Sveriges verkligt stora multinationella företag och deras huvudkontor, men också utländska företags regionala verksamheter i Norden har sina huvudkontor här.
En huvudstadsregion i världsklass Rapport 17 feb 2017 Den här skriften syftar till att vara underlag för diskussionen om hur och varför vi med gemensamma krafter bör skapa en svensk metropol av huvudstadsregionen Stockholm-Uppsala.
Bilden av Stockholm Rapport 26 mar 2018 Stockholm är en stad som i hög grad består av personer som jag själv – inflyttade från resten av landet och i ökande utsträckning också från resten av världen.
Företagen larmar om kontorsbrist Rapport 18 apr 2018 En stad som Stockholm är helt beroende av miljöer som skapar och främjar innovation och kreativitet.
Underlätta för besökarna – Nöjespendligen måste bli bättre Rapport 13 jun 2018 Stockholm växer snabbt som turiststad, men kollektivtrafiken hänger inte med. Under högsäsong är bussar, båtar och spårvagnar överfulla och det är svårt att få plats. Det resulterar i köer och långa väntetider, vilket påverkar kvaliteten på besökarnas upplevelse av vår stad.
Framtidsagenda – mot Europas bästa huvudstad Rapport 6 dec 2019 Under 2019 har vi tänkt mycket på framtiden. Vi tror att Stockholm-Uppsala kan bli Europas bästa huvudstadsregion till år 2035.
Verksamhetsberättelse 2019 Rapport 26 Maj 2020 Stockholms Handelskammare är den ledande mötesplatsen för samhällsbyggare i Stockholm-Uppsala. Till oss kommer företagare, politiker och andra beslutsfattare i huvudstadsregionen för att skaffa ny kunskap eller knyta affärskontakter.
”En plats där vi kan utveckla branschen” Artikel 23 feb 2020 Varje år samlas människor från 900 svenska och internationella varumärken i Nacka för att visa sina nya kollektioner och delta i olika events.